5 etape către soloprenoriat

26.05.2023

Sunt deseori întrebată dacă lansarea mea independentă a fost un 'leap of faith' sau dacă m-am pregătit înainte și știam ce va urma.

Răspunsul e 'câte un pic din ambele' și am făcut totul posibil prin 5 etape prin care oricine pornește pe cont propriu ar trebui să treacă:

1. Educație și pregătire în domeniu

E bine să ne construim un bagaj de cunoștințe și competențe bogat îndeajuns pentru a da startul, știind că învățarea este companionul nostru de drum lung și cel mai probabil nu se va termina niciodată. Pornind de la fundația solidă asigurată deseori de studiile universitare, trebuie să plusăm cu auto-educare continuă prin alte programe și cursuri de formare, cărți, podcasturi, evenimente și cât mai multă experimentare activă.

AHA-urile sunt peste tot în jur, dacă ne deschidem ochii să le vedem și mintea să le asimilăm.

2. Introspecție și accesarea autenticității

Mie mi-a luat 7 luni să-mi fac ordine în gânduri și să-mi așez planurile de viitor. Am cerut feedback din exterior, mi-am analizat istoricul și m-am adâncit în interiorul meu pentru a găsi răspunsuri și curaj.

Am căutat să văd ce-mi spune vocea interioară, ce vreau cu adevărat dincolo de aspectele pro/ contra raționale și toate scenariile imaginare. În cazul tău, care sunt fricile care te țin în loc și cine ai fi tu fără ele? Ce faci azi/ ce poți face ca să le învingi?

Lasă-ți triada minte-corp-suflet să-ți transmită mesajele pe care ai nevoie să le auzi și ascultă-te mai atent de acum înainte!

3. Mentorat, coaching și rețea de sprijin

Când mă uit înapoi la toți oamenii care m-au susținut în 'nebunia mea', văd 2 mentori, 2 consultanți, 3 coachi, un partener de viață și o mânuță de oameni apropiați. Au fost acolo mai ales în momentele de deznădejde și confuzie, dar și să-mi atenueze sindromul impostorului.

Care este rețeaua ta de sprijin? Cine te poate susține și propulsa în decizia ta? La ce specialiști poți apela pentru și mai multă încredere, claritate și garanția acționării?

Apelează cu încredere la bunăvoința și ajutorul celorlalți, suntem aici să ne susținem reciproc!

4. Organizare și sistematizare

Primul contract, prima factură, prima întâmpinare în birou... ce vremuri! Dar pentru a face totul realitate, ai nevoie de disciplină, organizare și planificare detaliată în prealabil.

Până când nu îți e clar unde, cum și cât lucrezi, dar mai ales CE și CU CINE (parte din planul de business), nu vei ști nici cum să-ți măsori cu adevărat rezultatele și nici să te bucuri de succes. Partea faină aici este că nu trebuie să fie nimic prea rigid sau ireversibil. Ai nevoie de o direcție, o imagine în linii mari până te pui pe picioare cu primele acțiuni și claritatea va veni făcând. Cu condiția să te întorci periodic la planul de business, ofertele, clienții tăi, până când simți că totul este bine conturat măcar pentru o perioadă.

5. Networking, branding și răspândire a mesajului

Oamenii pe care îi cunoșteam deja au fost primii care au venit cu oferte, atât pe training și coaching, cât și alte proiecte pentru care mă considerau ei potrivită. M-am lovit și de refuzuri din partea unor organizații cu care nu mai colaborasem și pe care le-am contactat ad-hoc. Nu-mi pare rău că am încercat; au fost provocări din care am învățat ce pot face mai bine/ mult.

Iar dacă brandingul personal îți trezește mari bătăi de cap și simți că n-ai niciodată chef, timp sau răbdare să-ți faci strategiile de branding și comunicare online, cel mai bine ar fi să apelezi la un specialist cu care rezonezi și poate prelua asta.


O notă foarte importantă de final: până în momentul în care nu m-am IDENTIFICAT cu adevărat cu noile mele roluri de trainer și coach, până când nu mi-am ASUMAT că asta sunt de acum înainte și cu asta mă ocup, nici nu am putut să vorbesc despre ele.

A fost nevoie să-mi cred eu propriile povești mai întâi :)

Cu aceste povești te pot ajuta și pe tine în coaching 1la1. Responsabilitatea este în mâinile tale, dar eu mi-aș dori să te ghidez în această călătorie de a-ți găsi pasiunea și să-ți clădești cariera pe baza ei, cu integrarea noii identități profesionale prin restul priorităților!